طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

قابلمه

باسمه تعالی

رویکرد پسا قابلمه ای در رسانه ملی !

توسعه علوم و صنایع مختلف در دنیا با رشد چشمگیری همراه است و هر روز که از خواب بیدار می شویم با چند محصول جدید و شگفت انگیز روبرو می شویم که این ابداعات و اختراعات ماحصل تلاش شبانه روزی و بی وقفه دانشمندان و کارشناسان علوم مختلف است. البته روند توسعه و پیشرفت مختص کشور های خارج نیست و در کشور ما هم این رشد بسیار شتابنده و غیر قابل پیش بینی به ویژه در رسانه ملی یا همان جعبه جادویی دیده می شود!

در دنیای شگفت انگیز جعبه جادویی، ما هر روز شاهد معرفی محصولاتی هستیم که اختراع هر یک از آنها سال ها مورد مناقشه و بحث دانشمندان کشور های بزرگ دنیا بوده است و هنوز هم در ارائه آنها به بازار به یک اجماع عمومی و جهانی نرسیده اند ولی اینجا با قیمت مناسب عرضه می شوند و کافی است همین الان بلند شوید ، گوشی همراه خود را بردارید و عددی را به شماره مورد نظر ارسال کنید تا محصول را درب منزل دریافت کنید. به همین راحتی ... از کرم های صاف کننده پوست و شامپوهایی که موجب رشد مجدد مو در افراد طاس می شوند گرفته تا روغن هایی که بعد از مصرف آنها احساس سبکی و نشاط می کنید و می توانید ساعت 2 بعد از ظهر به خرید بروید! کفش هایی که خستگی را در نطفه می کنند و درمان بسیاری از امراض دِماغی و روحی هستند. اختراعات ایرانی با رویکرد های جهانی، محصولاتی که به راحتی از جیب بیرون می آیند، خستگی هایی که در می روند، روغن هایی که از هسته انار تراوش می کنند و ... با این رویکرد سوفسطایی در پخش آگهی های تبلیغاتی، قطع به یقین بزودی شاهد عرضه داروی درمان قطعی فلجی، نابینایی، سرطان، ایدز، هپاتیت و سایر بیماری های لاعلاج نیز خواهیم بود. چرا که برای معرفی محصولات ذکر شده اخیر ، به هیچ عنوان نیاز به مطالعه، تحقیق و پیش تولید، تولید در آزمایشگاه و کسب مجوز های بهداشتی و استاندارد و ...  نیست. کافی است فقط کمی سر کیسه را شل کنید و هر محصولی را با هر قابلیتی که خواستید در رسانه ملی تبلیغ کنید و به فروش برسانید!

 

اما نکته مهمتر اینکه این رویکرد تنها به ارائه محصولات پزشکی منتهی نمی شود بلکه در صنعت دیگ و پاتیل و قابلمه هم پیشرفت های فلک فرسا و اعجاب انگیزی را شاهد هستیم که یکی از آنها «ارائه خدمات پس از فروش» در زمینه محصولات قابلمه ای می باشد! محصولاتی که تعداد قطعات آنها با درب و پیش بند، هشت پارچه محسوب می شوند ولی در عمل یک خانواده چهار نفره شامل چهار قابلمه در ابعاد مختلف هستند!

هر چند مردم در طول این سال ها به این رویکرد صدا وسیما عادت کرده اند ولی به قول عمو سیفی مجریان بنده خدا چه گناهی کرده اند که از صبح تا پاسی از نیمه شب مجبورند برای چندر غاز حقوق کارمندی راجع به قابلیت ها و آپشن های دیگ و قابلمه هایی، داستان سرایی کنند که در هر کوی و برزن با قیمت مناسب قابل خریداری هستند. صدا و سیمایی که روزی قرار بود دانشگاه شود، در حال تبدیل شدن به یک سمساری ملی بزرگ است و این فراگیر ترین و ارزان ترین رسانه که در اختیار همگان است، به جای آموزش، فرهنگ سازی، آشنا ساختن نسل جوان با علوم و معارف کاربردی و ارائه صدها رویکرد مثبت قابل تعمیم، به تبلیغاتکده گسترده ای جهت معرفی انواع دیگ و چاقو و منقل و داروی رشد مجدد مو و ابرو ... تبدیل شده است. پیش خودمان بماند غریبه نیستید ولی حقیقتاً گاهی اوقات آدم از نوع مدیریت، لوده بازی برخی مجریان و تبلیغات غیر متعارف برخی محصولات در رسانه ملی خجالت می کشد! باور کنید نکات آموزنده و کلیپ های آموزشی که هر از گاهی در تلگرام دست به دست می شوند و کمپین هایی که مردم به صورت خودجوش طراحی و ارائه می کنند، صد ها بار بیشتر از برنامه های تاک شو و گفتگو محور علی ضیاء و فرهاد حسنی و ... با هزینه های چند ده میلیونی و گاه چند صد میلیونی، بار محتوایی و آموزشی و فرهنگی دارند. به هوش...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد